Cum şi ce să mănânci ca să nu te îngraşi, să scapi de celulită şi să arăţi fabulos. Lista mea de alimente

Obiceiuri alimentare sănătoase pentru toată lumea. Deci şi pentru bărbaţi

Din cauza celulitei din titlu, articolul poate părea adresat doar femeilor. Nu este. Femeile doar au o problemă în plus. Tonusul, aspectul pielii dar, mai ales, depozitele de grăsime pe burtă, şolduri, coapse sunt probleme general valabile. Cu mult sport, le rezolvi. Chiar dacă faci mişcare, e mai uşor să ajungi la rezultatele dorite dacă mănânci ce trebuie. Iar dacă eşti sedentar, PRIMUL lucru pe care poţi să-l faci pentru tine este să începi să mănânci cât mai curat. Grăsimea nu este doar o problemă estetică. Ea nu se depune doar sub piele. Un om gras are straturi de grăsime şi în jurul organelor, lucru care le afectează funcţionarea. Problemă pe care nu o poţi compensa cu o personalitate răvăşitoare.

GRASIME

sursa: return2health.net

Principiile unei diete sănătoase

Nu vorbesc aici despre mâncat bio. Ci de o dietă din care să elimini otrăvurile. Pentru că sunt obiceiuri alimentare care, oricât de gustoase ar fi, sunt adevărate otrăvuri, pe termen lung. Principiile pe care le urmez eu:

  • Fără prăjeli – grătar, fiert, cuptor dar FĂRĂ ULEI sau, în unele cazuri, puţin ulei dar nu de floarea soarelui (detalii în listă)
  • Fără fast food şi ronţănele de orice fel
  • Mâncat cât mai simplu şi curat – fără garnituri şi sosuri de orice fel.  Folosiţi condimente simple vegetale şi muştar iar la friptură puteţi adăuga o salată sau garnitură de legume crude, la grătar sau în alte variante ce nu implică prăjirea. Posibilităţile sunt nelimitate
  • Fără pâine şi făinoase. Doar din cereale integrale (făină integrală), niciodată seara şi cu măsură. Nu, nu sunt adepta eliminării totale a niciunui element, deci nici a carbohidraţilor
  • Fără sucuri îmbuteliate şi DELOC cele carbogazoase. Încercaţi, pe cât posibil, să vă preparaţi singuri sucurile din fructe şi legume. Pentru că e greu să te cari după tine cu sucul de acasă, beţi din cele îmbuteliate cu măsură. Luaţi-le în calcul ca pe mâncare. Le beţi pentru gust. Setea nu o potoleşte decât apa. Aşadar…
  • Multă apă
  • Încercaţi, pe cât posibil, să vă potoliţi nevoia de dulce cu fructe, pe care, însă, să le mâncaţi în prima parte a zilei, fără să le amestecaţi cu alte alimente. Adică să fie micul dejun sau gustare, la distanţă de 2 ore faţă de masă.
  • Fără zahăt rafinat. Înlocuiţi-l cu zahăr brun sau alţi îndulcitori naturali. Naturali fiind cuvântul cheie. Sunt total împotriva îndulcitorilor sintetici. Mai bine zahăr.
  • Măsură, măsură, măsură. E cuvântul cheie. Nu vă refuzaţi plăcerile (da, mă refer la dulciuri), dar fiţi maturi: nu e nevoie să mâncaţi o găleată întreagă de îngheţată ca să vă satisfaceţi pofta. Şi nu, nu cred că aveţi pofte în fiecare zi.
  • Fără ceaiuri, prafuri, pastile, batoane şi alte „reţete minune” de slăbit. Nu vor face decât să vă dea organismul peste cap. În cel mai bun caz, doar vă veţi îngrăşa la loc. Cel mai probabil vă veţi trezi, pe termen lung, cu mai multe kg în plus şi cu nişte probleme noi de sănătate, pe deasupra.
  • Sare cu măsură

Şi acum lista mea

DSCF8151

1. Carne

Orice fel de carne slabă. Puteţi mânca inclusiv porc, dar muşchi nu ceafă. Puiul, de preferinţă piept şi fără piele, curcan, vită, vânat etc

2. Peşte, creveţi, fructe de mare, sushi

Aici posibilităţile sunt nelimitate. În cazul tonului, sardinelor etc la conservă, în niciun caz cele în ulei.

3. Ouă

De orice fel. Mai sănătoase, însă, sunt cele de prepeliţă.

4. Legume şi salată

Aici, în principiu, nu prea sunt restricţii. Mai ales în cazul celor verzi. Şi nici limite.  O listă cu cele mai indicate: salată verde şi toate variaţiunile pe temă, brocolli, asparagus, păstăi (mazăre, fasole), mazăre  proaspătă nu la conservă, spanac, varză roşie şi albă, de Bruxelles, Kalle şi orice altă variantă mai există pe planetă, ţelină, castraveţi, conopidă, morcovi, vinete (de preferat nu cu ulei sau nu de floarea soarelui. Există o mulţime de alternative: de măsline, de şofran, cânepă etc. Precizarea o fac pentru orice tip de mâncare), roşii, ceapă, usturoi, dovleac, avocado, ciuperci, zucchini, praz, ardei iuţi şi graşi

5. Cartofi doar dulci, orez brun şi năut

6. Fructe

Cu restricţiile menţionate mai sus, cam orice fruct dar iată şi preferatele mele, pentru beneficiile pe care le-am descris în articolul despre celulită: banane, mere, kiwi, piersici, fructe de pădure de orice fel, căpşuni, ananas, lămâi, lămâi verzi

7. Gustări

Nuci crude de toate felurile (miez de nucă, alune, arahide, caju, migdale, nuci braziliene) – atenţie la măsură, însă. Sunt bombe calorice.

8. Lactate

Mănânc orice fel de produse lactate fără grăsime sau cu conţinut scăzut de grăsime (NON FAT sau LOW FAT): Ricotta, brânză, iaurt, lapte, smântână. Atenţie, însă, la combinaţii. Doar cu legume.

9. Băuturi

Sucuri preparate în casă, ceai şi ice tea. Şi, bineînţeles, apă 🙂

Spre deosebire de alții care scriu articole de gen, precizez că nu sunt nutriționist. Tot ce v-am prezentat e rodul a ani buni de documentare experiență personală. Acum, depinde de fiecare cum își construiește dieta, în funcție de nevoi (efort, program etc). Dar aici aveți principiile de bază pe care puteți construi. Și, era să uit, ultima masă sa fie cu minimum 4 ore înainte de culcare.

 

56 thoughts on “Cum şi ce să mănânci ca să nu te îngraşi, să scapi de celulită şi să arăţi fabulos. Lista mea de alimente

  1. Iarasi felicitari. Esti o adevarata nutritionista. Ca sa razi putin. Am fost 3 saptamani in Japonia. Tot acest timp mi-a fost foame. Pentruca nu gaseam paine ! Ei sunt cu orezul. Eu daca nu mananc paine nu ma satur. Si totusi acolo „stomacul” meu a fost ca ceasul. Si inca : ei mananca absolut tot ce este comestibil in jurul lor, adica in ocean. Si nu am vazut oameni obezi. Eu nu am avut probleme nici cu painea. Am 1,82 si 65 Kg ca m-am ingrasat de cand nu mai fumez. Mult succes in continuare. Apreciez ce tenace esti. Sincer cu mult respect.

  2. Exact!! La partea cu japonezii. Eu una sunt disperata dupa sushi. Nu mai vorbim de beneficiile pentru piele. Altfel, eu sunt pe invers: pâinea mi se pare ceva inutil care ma împiedica sa mănânc mai multa mâncare gustoasa :)) Multumesc inca o data pentru laude.

  3. Am spus in articolul despre celulita. Altfel, e de la sine înțeles ca nu este un obicei sanatos 🙂 eu, însa, sunt fumatoare 🙂 asa ca voi insista in zona asta abia dupa ce ma las :))

  4. Eu mananc pe la 18.00 sau chiar ma devreme si apoi apa cat cuprinde in caz de ceva. Atunci mananca Maya si profit sa mananc cu ea. Mi se par utile sfaturile tale. Pupici

  5. Foarte interesanta lista de alimente, multumesc. Ai cumva vreun cheat meal dupa o perioada de timp? De asemenea, ti-ai calculat numarul de calorii? (daca ai scris in vreun post, imi pare rau, nu am vaut)

  6. Nu imi calculez numărul de calorii. Eu am un program destul de asezat de masa. Cam la aceleași ore si mănânc exact cat simt, fără sa ma simt plină de sa nu ma pot mișca. Despre „alimente-minune” gasesti mai multe postări din categoria „Nutriție”

  7. Dr. Oz: Cel mai prost aliment despre care oamenii cred ca este sanatos
    17 martie 2016 de admin | 0 Comentarii
    Cunoscut pentru promovarea stilului de viata sanatos, celebrul medic cardiolog Oz a povestit care este cel mai prost aliment despre care oamenii cred ca estesanatos. „Laptele degresat – cand scoti grasimea din lactate ramai cu zaharul. Toate studiile arata ca acest lucru duce cresterea in greutate, pe cand lactatele cu grasime te ajuta in slabit„, a raspuns Dr. Oz, intr-un interviu oferit pentru ziare.com……….

  8. Profesorul Mencinicopshi recomanda maximum 3 pahare de lapte pe săptămana. Am mai spus, eu in el am încredere. Altfel, cand vine vorba despre nutritie, părerile sunt împărțite. Subliniez din nou ca eu nu sunt nutriționist ci împărtășesc doar părerile personale formate, e drept, in urma documentării

  9. Bună Andreea, am descoperit blogul tău de curând și îmi place foarte mult. Și eu fac mișcare acasă ,mi se pare mai comod. Am 40 de ani și nu prea am făcut mișcare, eram chiar sedentara și în jur de 83 de kg la 37 de ani.Cu voință și miscare am slăbit până la 63 de kg. Acum fac sport aproape zilnic și îmi place foarte mult. Mă simt mai bine ca la 20 de ani. Îti urmăresc postările pt că ești foarte documentată și la obiect și mă inspiri. Mult succes! Mulțumesc 😀😀😀

  10. Buna dimineata,
    V-am cunoscut azi dimineata, la televizor!!!
    Am 55 de ani, 120 de kg, si sufar de depresie din cauza kg care ma impiedica sa ma misc!
    Sunt sedentara, am incercat toate curele de slabire de la 20 de ani, pana azi.
    Sunt o mancacioasa, cu vointa putina, oricum in salturi!
    Ce sa fac?
    De unde sa incep?
    Am steatoza hepatica.
    Nu beau alcool, cafea, nu fumez.
    Dar sunt foarte fericita cand mananc dulciuri.
    Va rog – spuneti-mi de unde sa incep???
    Va multumesc

  11. Buna dimineata. Sfatul meu este sa apelați la un nutriționist, daca se poate chiar medic. Cei de la Parhon sau de la institutul C.I. Iliescu va pot ajuta, in funcție si de problemele Dvs de sanatate. Eu va multumesc. Mult succes

  12. Buna Andreea

    Ce imi poti spune despre iaurt la care se adauga fructe de padure(afine). Este o combinatie corecta?

    Multumesc

  13. da citesc si nu imi vine sa cred ca se poate..am 14 de kg si am 37 de ani va rog daca ma puteti ajuta sa-mi spuneti cum pot scapa de aceste kg in plus..nu sunt foarte sedentar lucrez in domeniul servicii si zilnic urc si cobor scarile de la clientii mei..dar degiaba..am lasat painea si am pus in 2 luni inca 3 kg ..si nu mancam foarte mult..va rog din suflet daca imi puteti spune ce pot sa fac ce pot manca ca deja e inervant si am si ceva probleme cu tensiunea de 1 luna si sunt pe medicamentatie 1/2 pastiluta pe zi…mi sa spus daca slabesc scap de problemele cu tensiunea

  14. Mai importantă decât vârsta este înălțimea. Bineînțeles ca puteți slabi dar e bine sa mergeți la un medic diabetolog sa va faceți niște analize. Tb sa vedeti dacă nu aveți și o boala de Nutriție, plus ca va poate recomanda o cura in funcție de cum arată analizele. Slabirile masive tb făcute controlat și cu grija. Și supravegheat. Nu pot sa va dau eu aici o cura și gata. Tb mereu schimbată, gândit un plan etc

  15. blogul acesta, ca abordare, contine varianta optima, avand in vedere stilul de viata cotidian. Plus ca respectati o regula esentiala, in momentul in care v-ati hotarat sa impartasiti cu noi experientele personale (e o responsabilitate): o faceti prin puterea exemplului.

    personal, tin sa adaug semintele de in, canepa + alte seminte, spirulina pura, care trebuiesc administrate conform unor reguli clare. Fac aceasta afirmatie, tot din perspectiva exemplului personal 🙂

  16. Bogdan, ai venit pe aici sa faci misto, esti troll sau care e ideea?
    Daca tu, barbat, la 1,82m, si 65 kg spui ca te-ai ingrasat… Esti pe bune?! Dar cate kg ar trebui sa ai in viziunea ta, ca sa fii normal?

  17. Uite cum am facut eu: la 55 ani am plecat de la 90 kg la 1,70 m, sedentara, deprimata, cu steatoza hepatica si cu pofta de dulciuri. Cautam fara speranta o solutie pe internet si am gasit o scoala de dans sportiv pentru seniori. M-am inscris si acolo m-a apucat spiritul de competitie: ca sa fiu competitiva, a trebuit sa nu mai mananc, sa beau apa si sa ma antrenez zilnic (adica sa dansez in fiecare zi- si la sala si acasa). A trecut un an si am scazut la 67 kg, nu mai am steatoza hepatica si voi continua pana la 60 kg la 1,70m.
    Uite ce mananc eu intr-o zi: dimineata un mix dintr-o lingura fulgi de ovaz+2-3 nuci+2 fructe; pranz-carne curcan sau peste+salata verde cu lamaie; seara-o branzica cotage+rosii si castraveti .

  18. Bineinteles. Prajirea nu-i taie din calorii sau incarcatura glicemica, in cazul celei din faina alba 🙂

Comments are closed.