3 inamici ai grăsimii de pe abdomen

Grăsimea din jurul taliei nu este doar inestetică. Orice doctor îți va spune că este cea mai periculoasă fiindcă indică grăsime în jurul organelor vitale. Ca-n figura de mai jos.

sursa: return2health.net

sursa: return2health.net

Sufocate de grăsime, funcționarea acestor organe va fi îngreunată, apărând probleme mari de sănătate pe termen lung. Din păcate, abdomenul pufos este un lucru mult prea răspândit în ziua de astăzi, chiar și la persoanele slabe, atât de comun încât am ajuns să ne obișnuim cu el. Mai avem puțin și considerăm că sunt extratereștri cei care nu au deloc grăsime pe burtă.

O dietă echilibrată este singurul lucru care-ți garantează 100% sănătate și un abdomen plat. Nici dacă faci 1.000 de abdomene pe zi, dacă nu te ajută vârsta și bagajul genetic, nu vei avea garanția că vei scăpa complet de grăsimea din jurul taliei.

POZA NOUA BLUG

Fie că ați ales un regim de alimentație echilibrat sau nu, cu 5 mese pe zi, evitând prăjelile, ronțănelele și mâncând cât mai simplu, vă ajută să știți care sunt cei mai mari 3 inamici ai grăsimii pe pe abdomen:

1. Alimentele care ard grăsimi

Există alimente pentru arderea cărora organismul are nevoie de mai multe calorii decât aportul lor caloric și alimente care au proprietatea de a arde grăsimile din alte alimente. Iar acestea sunt:

Fructe
  • Mere
  • Caise
  • Lămâi galbene și verzi
  • Fructe de pădure
  • Căpșuni
  • Mandarine
  • Pepene galben și verde
  • Mango
  • Cireșe
  • Nectarine
  • Portocale
  • Papaya
  • Piersici
  • Grepfruit
  • Pere
  • Struguri
  • Ananas
  • Rodii
Legume
  • Anghinare
  • Păstârnac
  • Asparagus fiert
  • Fasole verde
  • Mazăre
  • Păstăi
  • Piper
  • Boabe de muștar
  • Sfeclă
  • Gogonele
  • Vinete
  • Brocolli
  • Andive
  • Varză de orice fel. Și acră
  • Usturoi
  • Dovleac
  • Ridichi
  • Morcovi
  • Praz
  • Conopidă
  • Salată verde
  • Hrean
  • Țelină
  • Ciuperci
  • Ceapă de orice fel
  • Măcriș
  • Arpagic
  • Pătrunjel
  • Frunze de spanac
  • Dovlecei
  • Roșii (proaspete sau conservate)
Pește
  • Biban de mare
  • Crabi
  • Stridii
  • Scoici
  • Midii
  • Pui de baltă
  • Creveți
  • Homari
  • Cod

2. Înlocuitorii sănătoși pentru zahăr

Zahărul rafinat este unul dintre cei mai mari inamici ai abdomenului plat. Îndulcitorii sintetici de asemenea pentru că, deși nu vin cu aportul de 4 kcal/gram al zahărului, organismul le așteaptă, atunci când simte prezența dulcelui. Negăsindu-le, trebuie să consume din rezervele proprii, ceea ce poate suna bine, doar că nu este, pentru că va interveni mecanismul de autoapărare, adică organismul se va apuca să-și facă depozite de grăsimi și desigur va prefera abdomenul. Așadar, ca singură schimbare pentru a slăbi, îndulcitorii artificiali sunt o idee cât se poate de proastă, ca să nu mai vorbim despre chimicalele dăunătoare pe care le conțin.

Soluția este să folosești zahăr cu măsură, în limita a 3 lingurițe pe zi sau a înlocuitorilor sănătoși: zahăr brun, sucanat, steviozidă, miere. Atenție însă la miere să nu o puneți în lichide fierbinți. La peste 40 de grade Celsius devine toxică.

3. Mișcarea

Da, este cea mai bună idee pentru orice problema de sănătate sau siluetă. Începând prin a te obișnui să faci cât mai multă mișcare în situații banale, cum ar fi să parchezi mai departe, s-o iei pe scări nu cu liftul, să te ridici de la birou la fiecare 15 de minute etc, până la a face antrenamente în toată regula.

Pentru talie, vă recomand exercițiile de mai jos:

Atenție, însă, e important să nu faceți la nesfârșit aceeași rutină de antrenament. Abdomenul se va obișnui și nu va mai reacționa. Principiul e simplu: dacă nu doare înseamnă că n-ai făcut ce sau cât trebuia. 🙂

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.