6 cele mai frecvente și mari greșeli pe care le faci în bucătărie

De cele mai multe ori, problemele de nutriție, în zilele noastre, vin din obiceiuri împământenite și răspândite chiar și de bucătării renumite. Așadar, poți să mănânci nesănătos chiar și la un restaurant de lux. Nu mai vorbim de obiceiuri pe care toată lumea le numește “tradiții” dar care în niciun caz nu se regăseau în dieta țăranului român de acum 100 de ani.

sursa: rebeldietitian.us

sursa: rebeldietitian.us

Sunt lucruri simple pe care, dacă le schimbi, deja ai făcut pasul major spre o dietă echilibrată deci spre sănătate.

1. Cartofii, garnitură pentru carne

Este aproape imposibil să găsești rețete pentru prepararea cartofilor, altfel decât ca garnitură pentru carne. Ceea ce este complet greșit. Amidonul, conțint în cantitate mare de cartofi, nu este digerat de aceleași enzime și în aceleași condiții de PH ca proteinele din carne. Deci combinația duce la îngreunarea digestiei și la acumularea de kilograme.

Gătiți corect, însă, cartofii nu doar că nu îngrașă, dar te ajută să slăbești. Dacă vrei să afli cum, citește articolul de AICI.

2. Brânza, sub formă de sosuri peste carne

Imediat după cartofi, brânza este alimentul mâncat cel mai incorect, după părerea mea. Iar sosurile de brânză sunt o delicatesă în cele mai rafinate bucătării, deci nu trebuie să te simți complexat(ă) dacă ai făcut până acum această greșeală.

Brânza este bogată în grăsimi și proteine. Desigur că ne aduce calciu, extrem de important pentru organism, însă trebuie mâncată în anumite cantități și condiții de combinare, pe care le-am descris în postarea de AICI.

3. Amestecul de proteine: brânză, ouă, carne

Este una dintre cele mai răspândite greșeli ale bucătăriei moderne, în special a celei de tip fast food. Burgerii moderni combină tot ce găsesc în cale, de la carne, brânză, ouă, sosuri etc. Adevărate bombe calorice și pericole pentru ficat, în special.

Organismul uman nu este construit ca să digere mai multe feluri de proteine în același timp. Desigur că el se va chinui să o facă, dacă tu îl forțezi. Dar nu fără urmări.

Așadar, primul pas pe care trebuie să-l faci este să-ți schimbi dieta și modul de gătit în funcție de tabelul combinațiile sănătoase pe care-l găsiți AICI.

4. Noțiunea de desert

Există peste tot în lume și este un obicei prost pe care-l dai mai departe copiilor tăi. Dulciurile, în general, trebuie evitate din cauza multiplelor efecte nocive ale zahărului rafinat asupra sănătății, despre care am vorbit AICI. Chiar dacă, însă, vorbim despre fructe ca desert, acestea nu trebuie mâncate după masă ci ca gustare, la 2 ore distanță de orice altă masă.

5. Laptele cu cereale

Asocierea glutenului din cereale, carbohidrat adică, și proteinele din lapte îngrașă. Este o regulă știută pentru diete: asocierea proteine-carbohidrați cu asimilare lentă îngrașă. Din acest motiv, cerealele trebuie să fie integrale, eventual fără gluten. Iar, din când în când, laptele poate fi altfel decât cel de origine animală. Există și alte variante pe planetă.

6. Cafeaua cu lapte sau ciocolata cu lapte

În cazul ciocolatei, este valabil și pentru varianta inversă. Cea mai sănătoasă este ciocolata simplă, cu un conținut cât mai ridicat de cacao.

Cât despre combinația lapte-cafea, laptele reduce tocmai acțiunea stimulatoare a cafelei și o face să fie digerată mai greu: chiar și în 3 ore, față de 20 de minute, în cazul cafelei fără lapte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *