Alimentul pe care trebuie neapărat să-l bagi în dietă. De ce? 5 motive

Există pe planeta asta câteva alimente care fac adevărate minuni pentru sănătate. Problema lumii în care trăim, însă, este că nu prea mai știi ce mănânci fiindcă majoritatea lucrurilor comestibile lăsate de natură au fost modificate genetic sau omul a găsit metode să le facă să crească mai repede. Așa ajungi să te otrăvești în timp ce tu crezi că mănânci sănătos.

sursa: www.pinterest.com

sursa: www.pinterest.com

Singurul pe care poți să-l mănânci fără griji fiindcă sigur nu te otrăvește cu pesticide este fructul de avocado și asta pentru că, și în cazul în care a fost tratat, are coaja atât de groasă încât acestea nu ajung la miezul pe care îl mănânci. Iar ăsta este doar un motiv ca să-l incluzi în rutina ta alimentară. Nu degeaba, la nivel mondial, s-a creat o adevărată nebunie în jurul acestui fruct. Asta, însă, este o modă pe care o încurajez. Iată 5 motive de ce.

1. Reglează nivelul trigliceridelor, reduce riscul de boli cardiovasculare și previne afecțiunile degenerative ale celulei nervoase

Să le luăm pe rând. Reglează nivelul trigliceridelor serice, care are tendința să crească în cazul dietelor abundente în carne și care crește riscul bolilor cardiovasculare mai mult decât colesterolul.

Și, dacă tot am pomenit de colesterol, avocado ajută la scăderea celui rău. Plus că reglează fluxul sangvin prin conținutul mare de acid oleic. Ambele proprietăți duc la scăderea riscului de boli cardiovasculare.

Conținutul mare de acid oleic este responsabil și de producerea și protejarea mielinei, care are multiple efecte benefice asupra celulelor nervoase și a creierului.

Și toate astea în timp ce este și o sursă excelentă de grăsimi sănătoase. Cum am mai spus, 20% din aportul caloric zilnic trebuie să fie constituit de grăsimi. Desigur, cele sănătoase.

2. Încetinește îmbătrânirea

Avocado conține multă vitamina E, care este un antioxidant puternic. Așa cum am mai explicat, îmbătrânirea este efectul proceselor de oxidare din organism. Legătura  logică a particulei “anti” acum a devenit evidentă, nu?! 🙂

În plus, avocado stimulează ficatul să producă glutationă, considerată principalul antioxidant al organismului uman.

3. Te ajută să slăbești

Pentru că este o sursă excelentă de aminoacizi, care sunt combinați de organism în proteine. Aminoacizii ajută la creșterea masei musculare care va consuma mai multe calorii.

În plus, avocado este foarte bogat în fibre care îmbunătățesc procesele digestive.

4. Este foarte nutritiv

Conține 20 de vitamine și minerale: vitaminele A, B2, B2, B5, B6, K, C şi E, potasiu, acid folic, magneziu, fier, zinc, cupru.

5. Te ajută să asimilezi nutrienții din alte alimente

Uleiul din fructul de avocado ajută organismul la asimilarea și fixarea nutrienților pentru că, așa cum bine știți, multe elemente nutritive au nevoie de altele pentru a rămâne în organism și a nu fi eliminate pe măsură ce au fost ingerate.

3 thoughts on “Alimentul pe care trebuie neapărat să-l bagi în dietă. De ce? 5 motive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *