Slăbește eficient și sănătos fără nutriționist. 6 lucruri simple pe care trebuie să le faci

Nutriționiștii sunt scumpi. Ăsta este adevărul. Pentru un om normal din România, cel puțin. Știu pentru că am trecut și eu prin asta: voiam să slăbesc dar nu știam cum și nici bani de nutriționist nu aveam. Plus că nu-mi doream să mă îngraș la loc sau mai tare după sau să mă aleg cu nu știu ce probleme de sănătate și să dau în alte belele. Pentru că aceste riscuri există și nu sunt deloc mici. Eram conștientă de asta chiar și pe vremea când habar n-aveam o iotă despre nutriție sau tot ce scriu acum.

Dar a trebuit să mă descurc fiindcă nu-mi plăcea de mine. Asta e. Nu fac parte din categoria persoanelor care se iubesc indiferent cum sunt. Mi-am dorit mult să slăbesc, am reușit și nici nu am vreo problemă să mă mențin. Chiar deloc.

img_1780

Despre experiența mea am mai vorbit pe acest blog, și cu dieta și cu antrenamentele. Pentru cei care nu o cunosc, reiau doar faptul că nu am slăbit cu sport. Mai întâi am făcut schimbări în modul de alimentație. Asta cu sportul a venit mai târziu deși, cu mintea de acum, recomand oricui să slăbească atât prin curățarea dietei dar și făcând mișcare. Nu atât pentru siluetă cât pentru sănătate. Chiar dacă sună a clișeu, adevărul este că mișcarea este sănătate curată.

Revenind la slăbit, este suficient să aplicați aceste 6 reguli simple pentru a fi sigur(ă) de rezultate dar și că-ți păstrezi sănătatea:

1. Mănâncă de 5-6 ori pe zi

Mănâncă porții mici și dese. Este foarte important să-ți stabilești un program de mese. Astfel îți vei putea ține foamea sub control. Și fii atent(ă) la momentele zilei pentru că, în funcție de activitate, nu poți mânca același lucru. Dimineața este riscul cel mai mic de îngrășare, fiindcă urmează multe ore de activitate.

Cina, pe de altă parte, trebuie să fie cea mai săracă în calorii pentru că urmează ca organismul să intre în repaus, plus că o digestie îngreunată nu te va lăsa să dormi.

2. Alege calorii de bună calitate

Cele de calitate proastă vor îngreuna procesul de slăbire pentru că încetinesc procesele metabolice. Și aici intră, conform doctorului Menci: zahărul alb, glucoza, fructoza, siropurile de glucoză-fructoză, grăsimile rafinate şi artificiale, alcoolul, alimentele industriale care combină făinurile albe cu grăsimi rafinate de origine animală sau de origine vegetală, băuturile carbogazoase, conservele de legume şi carne şi produsele de tip fast-food.

Cheia unei cure de slăbire eficiente: așa-numitele alimente ce conțin calorii negative. Adică:  legumele, anumite fructe, peștele, carnea de pui sau de curcan si anumite lactate. AICI aveți o listă cu alimentele care ard grăsimi.

3. Nu elimina grăsimile

Organismul are nevoie de ele, de cele de bune, desigur. Care sunt acestea și din ce alimente le obțineți aflați AICI. Profesorul Mencinicopschi spune că în jur de 20% din aportul caloric zilnic trebuie să provină din grăsimi, pentru a fi sănătos.

4. Dieta trebuie să fie cât mai diversă

Și să conțină atât carbohidrați, proteine și grăsimi. Trebuie să-i dați organismului vostru toate elementele pentru a funcționa corespunzător. Important, însă, este să fie din surse sănătoase. Găsiți o listă, pe categorii, AICI.

5. Carbohidrați în prima parte a zilei, proteine seara

Este un truc simplu. Carbohidrații sunt surse de energie mare, rapidă dar care se epuizează repede așa că trebuie consumată tot repede pentru a nu fi transformată în depozite de grăsimi. Așadar trebuie consumați atunci când activitatea este mai intensă.

Proteinele, pe de altă parte, sunt descompuse cu mult mai mult efort și consum de energie de către organism, vor contribui la intensificarea arderilor metabolice dar și la creșterea masei musculare care, de asemenea, consumă mai multe calorii.

Și, neapărat, respectați regulile de combinare ale alimentelor. Le găsiți cu tabel și toate explicațiile AICI. Credeți-mă, este tot ce aveți nevoie.

6. Beți multă apă și odihniți-vă

Hidratarea este esențială pentru organism pentru că absolut orice celulă are nevoie de apă pentru a funcționa corespunzător.

Odihna este și ea foarte importantă. Lipsa ei poate provoca dezechilibre majore. Ajută toate procesele metabolice. Perioada optimă de odihnă pentru un adult este de 6-8 ore, de preferință între 22 și 6 dimineața.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

2 thoughts on “Slăbește eficient și sănătos fără nutriționist. 6 lucruri simple pe care trebuie să le faci

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *