6 greșeli frecvente în cura de slăbire

Te chinui să slăbești, ții cură dar nu reușești să dai jos sau nu câte kilograme ți-ai dori? Este posibil să faci una dintre următoarele greșeli sau mai multe. Eventual chiar pe toate. 🙂

3

1. Te înfometezi

Înfometarea este doar o soluție provizorie ca să slăbești. Mai ales dacă alegi s-o faci pe timpul zilei apoi mănânci seara târziu. Ideea este că organismul, pentru a face față și a produce energie, va consuma din ce are, adică masă musculară iar când va prinde combustibil își va face depozite sub formă de grăsimi.

Plus că vor apărea dezechilibre majore și care se vor manifesta sub formă de foame exagerantă sau de pofte pentru anumite gusturi: sărat, dulce, grăsimi. Soluția, desigur, nu este să satisfaci aceste pofte. Rezultatul fiind doar că vei adânci acele lipsuri. Am explicat pe larg ce indică fiecare poftă și care sunt soluțiile corecte în articolul pe care îl găsiți AICI.

Pe de altă parte, dacă mănânci pe fond de foame mare, vei sfârși prin a mânca mai mult decât ai nevoie.

Din punctul meu de vedere, cel mai bine este să ai o dietă organizată: 3 mese principale și 2 gustări.

2. Nu mănânci ce trebuie

Dacă vei mânca alimente cu așa-numitele calorii goale, doar te vei îngrășa, nu-ți vei lua și nutrienții de care are nevoie organismul. Și ajungem la ce am spus mai sus. O listă cu alimente bune și proaste am făcut AICI.

3. Combini greșit alimentele

Chiar dacă mănânci alimente bune, combinarea greșită a acestora poate duce la îngreunarea digestiei și la îngrășare. Găsiți AICI tabelul combinațiilor alimentare.

4. Bei prea multe sucuri

Și nu vorbesc doar despre sucuri îmbuteliate. Nu trebuie să mai spun că alea îngrașă. Mă refer inclusiv la cele făcute în casă. Fructele conțin fructoză deci trebuie luate în calcul la fel ca oricare alt aliment. Când vrei să slăbești, cel mai bine este să bei doar apă și ceaiuri, de preferat verde.

5. Nu te hidratezi suficient

Hidratarea este esențială pentru organism pentru că fiecare celulă are nevoie de apă pentru a funcționa corespunzător.

Mai mult, de foarte multe ori confunzi setea cu foamea. Știu că pare absurd dar așa este. Încearcă, atunci când ți se face foame, să bei apă și să aștepți o jumătate de oră. Abia apoi mănânci, dacă tot îți mai este foame.

6. Nu te odihnești cât trebuie

Odihna este, de asemenea, esențială pentru organism, mai ales când vrei să slăbești. Un adult ar trebui să se odihnească 6-8 ore pe noapte, de preferință între orele 22 și 6 dimineața.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *