Program complet pentru stimularea metabolismului lent

Faptul că anumite persoane au metabolismul încetinit este perfect adevărat. De fapt, din cauza stilului haotic de viață, mai toată lumea are această problemă. Pentru că nu vorbim aici despre însușiri genetice ci despre mecanismul de autoapărare a organismului față de faptul că nu primește ceea ce are nevoie, când are nevoie.

Mecanismul este simplu: dacă nu-i dai energie atunci când are nevoie, organismul își va încetini procesele pentru a putea supraviețui cu ce-i dai. Desigur că tu nu vei avea nici energia necesară pentru ce vrei să faci. Iar când va primi câte ceva, se va apuca să facă depozite. Așadar te vei îngrășa, nu neapărat să ajungi supraponderal(ă) dar vei avea grăsime în zonele celebre: abdomen, coapse, celulită pe fund.

POZA NOUA INTREAGA

Şi da, îţi poţi intensifica arderile. Nici asta nu este o poveste. Iată cum, pas cu pas.

1. Bea mai multă apă

Este primul şi cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci. Absolut fiecare celulă a corpului tău are nevoie de apă pentru a funcţiona corect. Înveţi asta încă din şcoală, la anatomie. Cumva, însă, pe traseu, uităm asta şi ajungem să nu mai facem nici cel mai elementar lucru pentru sănătatea noastră.

Şi nu, cafeaua sau sucurile nu se pun. 🙂 Trebuie să beţi apă şi ceaiuri. Pe tot parcursul zilei, în permanenţă, puţin câte puţin. Efectele le veţi observa imediat: veţi mânca mai puţin, pielea va arăta mai bine.

2. Fă-ţi program regulat de mese

Trebuie să-ţi alimentezi organismul constant, să nu mănânci pe fond de foame teribilă pentru că vei ajunge să te îndopi şi să o faci în funcţie de nivelul de activitate pe care-l ai. Este extrem de logic totul, nu e fizică atomică. Organismul tău se va simţi din nou în siguranţă şi va avea curaj să tureze şi el motoarele. 🙂

Planul e simplu: mănânci de 5 ori pe zi, adică 3 mese principale şi două gustări. Ţi le organizezi cam la 2-3 ore distanţă una de alta astfel încât, ultima dată să mănânci cam cu 4 ore înainte de culcare.

Mănânci NEAPĂRAT dimineaţa şi asta trebuie să fie şi cea mai consistentă masă. Şi, evident, cina trebuie să fie cea mai uşoară.

Carbohidraţii şi fructele se mănâncă în prima parte a zilei, atunci când ai activitate intensă şi deci consum mare de energie pentru că aceştia sunt surse aproape instantanee de energie dar care trebuie consumată repede. Altfel se transformă în depozite de grăsime.

Fructele nu trebuie mâncate seara pentru că te balonează şi-ţi îngreunează digestia.

Seara e bine să mănânci proteine din carne slabă, pentru că organismul depune mai mult efort ca să le descompună deci va consuma energie pentru acest proces. Şi, desigur, liber la legume proaspete.

3. Ce şi cum mănânci

Acum că am stabilit când mănânci şi am enumerat regulile de bază, este important şi ce punem în aceste mese. Alimentele permise le găsiţi AICI şi este important să respectaţi regulile de combinare, pe care le găsiţi AICI. Asta e poate mai important decât ce mâncaţi.

4. Alimentele care stimulează metabolismul

Le găsiţi enumerate AICI. Le introduceţi în dietă alături de cele care vă plac.

5. Apucă-te de făcut mişcare

Măcar de chestii elementare cum ar fi să mergi mai mult pe jos, să urci pe scări nu cu liftul, să te ridici de la birou o dată la 15 minute să faci câţiva paşi, să te plimbi în timp ce vorbeşti la telefon, să parchezi mai departe la mall nu în buza intrării etc.

6. Plan de exerciţii

Exerciţiile sunt foarte importante pentru stimularea metabolismului. Pe de o parte trebuie să faci cardio, adică alergat, urcat scările în ritm alert, sărit coarda sau, dacă nu vrei să ieşi din casă, ai mai jos un exemplu de antrenament pentru care nici nu trebuie să părăseşti sufrageria.

Apoi, antrenamentele cu greutăţi sunt foarte eficiente pentru creşterea masei musculare. Masa musculară consumă mai multă energie deci acest tip de exerciţii sunt foarte eficiente şi pentru stimularea metabolismului. Poţi începe prin a adapta exerciţiile pe care le găseşti pe canalul meu de YouTube prin a adăuga, la executarea lor, gantere, greutăţi cu nisip pentru picioare, exerciţiile pentru fund să le faceţi cu Kettlebell. Dacă nu ştiţi la ce mă refer, iată o poză.

sursa: blog.bounts.it

sursa: blog.bounts.it

Deci nu trebuie să mergeţi la sală sau să vă perturbaţi programul pentru că puteţi face exerciţii în timp ce vă uitaţi la tv. Doar de voinţă aveţi nevoie. 🙂

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați.

2 thoughts on “Program complet pentru stimularea metabolismului lent

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *