5 lucruri pe care NU trebuie să le faci când vrei să slăbești

Controlul greutății a devenit o mare problemă în zilele noastre, nu degeaba obezitatea și riscul de boli cardiovasculare au devenit extrem de frecvente în lumea civilizată. Atenție, însă, când împart lumea în cea civilizată și ceilalți, nu mă refer la părțile de pe glob unde există probleme serioase cu lipsa hranei ci la acele locuri unde oamenii încă mai mănâncă simplu.

Simplitatea, de altfel, este cheia sănătății și a siluetei. Statistic vorbind, în Africa riscul de boli cardiovasculare este cel mai scăzut. Pe de o parte, motivul este simplitatea nutriției iar, pe de altă parte, minunea din produsele exotice, bogate în antioxidanți, nutrienți și grăsimi sănătoase.

CHOICE

Eu, una, îi spun oricui vrea să scadă în greutate că este foarte important să o facă într-un mod deștept și sănătos. Și iată ce NU trebuie să faci dacă vrei să slăbești și să și rămâi cu silueta obținută. Și să mai fii și sănătos(oasă), ceea ce mi se pare esențial.

1. Să te înfometezi

Cea mai la îndemână metodă de slăbit, aplicată pe scară largă, este reducerea numărului de calorii. De cele mai multe ori la niște niveluri ridicole. Pe termen scurt vei slăbi, e adevărat, însă cu prețul încetinirii tuturor proceselor, inclusiv metabolice şi, în final, al sănătăţii.

Înfometarea îţi va încetini metabolismul şi-ţi va băga organismul în sistem de autoapărare, ceea ce va însemna că se va apuca să-şi facă provizii. Aşadar, la final va fi mai rău şi chiar te vei îngrăşa. Nu mai vorbim despre faptul că nu vei mai avea energie pentru nimic şi vei fi mai puţin performantă(ă). Da! Inclusiv creierul are nevoie de nutrienţi şi de energie pentru a funcţiona corespunzător.

2. Să elimini complet proteinele sau grăsimile sau carbohidrații

Eliminarea proteinelor din alimentaţie este o prostie. În primul rând pentru că ele intensifică procesele metabolice şi dau o senzaţie de saţietate de lungă durată. Nu mai vorbim că sunt foarte importante pentru sănătatea ficatului. Ştiu! Voi primi replica: proteinele nu trebuie luate doar din carne. Dar eu ştiu, de la profesorul Gheorghe Mencinicopschi, în care am încredere deplină, că proteinele de origine animală sunt esenţiale pentru sănătatea organismului iar lipsa lor duce la dezechilibre.

Să elimini grăsimile nocive este minunat! Dar să elimini total grăsimile din dietă este o prostie. Grăsimile sănătoase te ajută împotriva celulitei şi previn reacţia firească a organismului de a face depozite, atunci când vede că nu-i mai dai ce trebuie. Despre grăsimi, diferenţa dintre cele nocive şi cele bune şi sursele sănătoase am scris pe larg AICI.

Reducerea consumului de zahăr rafinat este o idee excelentă dar să exagerezi prin a nu-i mai da deloc organismului glucide este, de asemenea, o greşeală. Carbohidraţii, de altfel, trebuie să constituie cea mai importantă parte din dieta ta zilnică. Doar că trebuie să provină din surse bune, la fel ca şi celelelalte elemente despre care am vorbit mai sus. Am făcut o listă cu alimente sănătoase, pe categorii: proteine, glucide, lipide, pe care o găsiţi AICI.

Cu alte cuvinte, dieta trebuie să fie ECHILIBRATĂ şi COMPLETĂ pentru a fi sănătos dar şi suplu. Pentru că greutatea prea mare, până la obezitate, este, de fapt, semn de dezechilibre în organism.

La fel şi poftele pentru anumite gusturi sau alimente. De fapt, când eşti slab şi te hrăneşti cum trebuie, nu prea ai pofte. Despre carenţele pe care le indică fiecare poftă alimentară şi soluţiile potrivite puteţi citi AICI.

Desigur, măsura este un alt factor foarte important.

3. Să mănânci doar când nu mai poți răbda de foame

Un program de mese dezorganizat te va face, fără să realizezi, să mănânci mai mult decât ai nevoie şi, oricum, mai prost. Aşa că, deşi poate părea aberant, un alt secret al slăbitului sănătos, pe lângă o dietă echilibrată şi completă, este un program de mese format din 3 principale şi 2 gustări. Practic mănânci toată ziua. Nu vei suferi niciodată de foame şi nici nu te vei îndopa. Ideea este să mănânci dar să nu mănânci prostii.

4. Să te epuizezi

Poate ai senzaţia că dacă dormi metabolismul se încetineşte şi atunci te îngraşi. Complet fals! Orice atac asupra corpului tău îl va face să intre în sistemul de autoapărare şi să ia măsuri. Măsuri care se vor vedea pe burtă, coapse sau printr-o piele flască şi lipsită de elasticitate.

Odihna este foarte importantă în cura de slăbire şi asta ţi-o va spune orice doctor.

5. Să te grăbești

Da, ştiu, vrei să slăbeşti în 3 zile doar că nu te-ai îngrăşat în 3 zile. Trebuie să fii logic(ă) şi să ai răbdare. Ca-n viaţă, graba te face să greşeşti grav. Trebuie să ai răbdare şi să faci lucrurile cu cap.

One thought on “5 lucruri pe care NU trebuie să le faci când vrei să slăbești

  1. Unu din cele mai bune bloguri citite,simplu editat,pe intelesul tuturor,concis,captivant, la punctul 3 pot sa-ti spun ca are legatura cu centru de foame si cel de satietate pe care fiecare il avem,daca nu mancam doar cand ne este foame si nu ne oprim cand avem senzatia de satietate,vom devenii rezistenti la liptide si asta provoaca ingrasare,adica surplusul de calorii se duce in tesutul adipos.
    iata solutia prin care poti manca gogoasa fara sa te ingrasi:
    1. Ca sa poti manca ce vrei trebuie sa mananci doar cand iti este foame.
    Si ca sa poti manca doar cand iti este foame trebuie sa iti promiti ca iti vei permite sa mananci ce vrea burta ta. Sau creierul tau. Sau cine-o fi la conducere.
    Se spune ca alegem fie de frica, fie de incredere. Si cat timp amigdala ta e la conducere vei alege de frica.
    2. Oricat de bun ar fi alimentul respectiv, in timp ce-l mananci trebuie sa nu faci alceva decat sa-l savurezi.
    Nu poti percepe senzatia de satietate daca mintea ta e pe facebook.
    Si, ca sa poti slabi, trebuie neaparat sa te opresti din mancat cand simti senzatia de satietate – nu inainte, nu dupa.
    3. Chiar daca este cea mai buna gogoasa de la bunica’ncoace trebuie sa vina la pachet cu o salata si cu o sursa serioasa de proteine.
    Fibrele vor face damage control la nivel intestinal, iar proteinele vor face damage control la nivel sangvin.
    Da – ai citit bine – ca sa slabesti mancand gogosi, sau cremsnit, sau orice, trebuie sa mananci proteine la fiecare masa.
    Si, daca esti un fan al dietelor separationiste – ca proteinele se digera in X timp si glucidele in Y – pur si simplu ia o bucata de friptura, un cartof fiert sau facut cum vrei tu si o salata de rosii sau alte legume, pune-le in blender si da la viteza maxima. O sa obtii un amestec omogen similar cu cel obtinut in stomacul tau sub actiunea undelor retropulsive care resping departe de pilor orice firimitura de mancare cu diametru mai mare de 2 mm.
    Acum uita-te la amestecul din blender!
    Chiar crezi ca enzimele pancreatice o sa aiba vreo problema sa digere vreo parte din el?
    Pancreasul secreta de toate – proteaze pentru proteine care abia au fost atinse in stomac, amilaze pentru glucide care au fost abia atinse in gura, si lipaze pentru lipide care – in cazul in care nu mai esti nou-nascut alaptat – nu au fost atinse deloc pana in intestin. Si sunt niste enzime atat de puternice incat pot liza chiar si celulele pancreatice.
    Confuzia ta legata de combinatia proteinelor si glucidelor lipseste cu desavarsire in celulele tale pancreatice care sunt capabile si sa digere orice combinatie si sa creasca insulina la cer daca i le dai separat. Si ingrasatul (rezistenta la insulina) este cauzat de insulina in exces, nu de mancat in exces. Care insulina in exces apare ca mananci aiurea, nu neaparat ca mananci mult.
    De fiecare data cand mananci mese incomplete (denumite “gustari” nu-i asa?) te ingrasi mai mult decat daca ai manca mese complete. Adica, mancand mai putin te ingrasi mai mult decat mancand mai mult. Cand spun „confuzia ta” nu ma refer la tine direct,ci la oameni in general.Tare nu?
    Schimband subiectul,am citit ca iti place pepenele verde, o mentiune: contine f mult licopen ca si rosia care este benefic organismului,mancat simplu ,se asimileaza sub 5 % din cantitea de licopen in corp, daca insa ,inainte,in timpul sau dupa ce il consumam,luam o lingurita de ulei (de cocos,masline sau ce doresti) aportul procentului de absortie creste peste 90 %. Interesant?
    Pot revenii si cu alte informatii daca nu ti se par aberante.

Comments are closed.