5 alimente care te ajută să te concentrezi mai bine și să fii mai performant

Nu, articolul ăsta nu este despre cum să devii mai deștept. Alimente care să crească IQ-ul nu s-au inventat încă. Dar capacitățile noastre intelectuale depind foarte mult de stilul de viață. Da! În primul rând ar trebui să faceți sport. Mișcarea contribuie la o mai bună oxigenare a creierului, la un somn liniștit, reduce riscul bolilor cardiovasculare. Deci tot ce este nevoie pentru ca organismul, deci și creierul, să funcționeze la parametri cât mai buni. Ideea că sportivii sunt proști este falsă și, după părerea mea, inventată de un om gras și frustrat.

sursa: theodysseyonline.com

sursa: theodysseyonline.com

Dar articolul ăsta este despre alimentație așa că iată o listă cu 5 alimente care te vor ajuta să-ți mărești capacitatea de concentrare deci și performanțele.

1. Sursele bune de cofeină

Cofeina crește capacitatea de concentrare. De asta vă place cafeaua. Pe termen lung, însă, excesul de cafea, ciocolată etc va avea efect contrar pentru că mărește activitatea cardiacă. Varianta sănătoasă este ceaiul verde și ciocolata neagră. Ceaiul verde are și multe alte beneficii pentru sănătate pe care le poți afla AICI.

2. Fructele roșii, în special afinele

Sunt bombe de antioxidanți. Ceea ce este un lucru foarte bun. Există specialiști prestigioși care sunt de părere că afinele reduc riscul bolilor degenerative ale creierului, gen Alzheimer și demență.

3. Peștele

Cel oceanic, gen somon, sardine, ton etc Pentru că este bogat în acizi grași Omega 3 care au un rol esențial în funcționarea creierului.

4. Avocado și nuci

Avocado este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase dar nu trebuie consumat în exces. Nucile, de orice fel, sunt și ele surse de grăsimi sănătoase și antioxidanți. Trebuie, însă, să fiți foarte atenți la cantități.

5. Sursele sănătoase de glucide

Glucidele cresc energia și capacitatea de concentrare. Zahărul rafinat, însă, are efecte foarte nocive asupra creierului. Înlocuiți-l cu zahăr brun sau îndulcitori naturali. Mai multe detalii despre efectele nocive ale zahărului dar și care sunt alternativele sănătoase puteți citi AICI. Iar listă de alimente ce conțin carbohidrați complecși, adică cei buni :)), o găsiți AICI.

One thought on “5 alimente care te ajută să te concentrezi mai bine și să fii mai performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *