6 alimente de care nu trebuie să te atingi dacă vrei să slăbești sau să nu te îngrași

Am vorbit despre slăbit, de multe ori, la modul general, încercând să vă dau regulile pe care să le aplicați în funcție de gusturile voastre. Am observat, însă, că există multe dileme și neclarități așa încât m-am gândit că listele de exemple vă vor fi mai de ajutor.

img_3524

Așadar, iată, astăzi, 6 alimente de care n-ar trebui să vă atingeți dacă vreți să slăbiți sănătos. Adică nu prin înfometare ci mâncând cu cap.

1. Produse procesate, congelate, cu mulți conservanți

În general, pentru a rezista mult timp, producătorii folosesc o cantitate mare de sare pentru a conserva aceste alimente ceea ce va duce la retenție de apă. În plus, mai ales în cazul produselor congelate, acestea sunt deshidratate așa că vor conține mai multe calorii decât aceeași cantitate din varianta proaspătă a produsului. La care se adaugă și faptul că veți simți nevoia să mâncați mai mult pentru a vă sătura. Din păcate, stomacul vostru nu numără calorii.

2. Produsele cu îndulcitori artificiali

Deși sunt trecute la categoria dietetice, acestea îngrașă, uneori, chiar mai mult decât cele care conțin zahăr. Explicația o dă doctorul Gheorghe Mencinicopschi și am reprodus-o pe larg AICI, alături de înlocuitorii sănătoși pentru zahăr.

3. Alcool

Alcoolul conține multe calorii și, în plus, acestea sunt goale. Adică, exact ca-n cazul chipsurilor și a mâncării de tip fast food, nu vin și cu nutrienții de care organismul are nevoie în funcționarea sa. Și, mai rău, pentru a descompune aceste calorii, organismul va folosi din rezervele sale de nutrienți rezultând carențe care, apoi, se vor traduce prin poftă de mâncare mai mare și tânjit după alimente nesănătoase. Deci intrați într-o spirală care nu va duce decât la probleme de sănătate și îngrășare.

Desigur că, în mod obișnuit, când nu țineți cură de slăbire, puteți consuma și alcool, atâta timp cât e cu măsură sau compensați în alte moduri. Sau dacă aveți un metabolism intens. Dar, din moment ce vă puneți problema să slăbiți, e clar că nu este cazul.

4. Carbohidrați simpli

Gen paste făinoase, dulciuri și pâine. Aceștia sunt transformați în glucide simple și-n eliberare mare de energie pe termen scurt. Dacă nu cumva aveți de gând să alergați un maraton în care să consumați rapid această energie, nu este chiar cea mai bună idee.

Desigur că aveți nevoie și de carbohidrați, la fel cum trebuie să consumați și proteine și grăsimi. Important este și din ce surse le luați. O listă de alimente, pe aceste 3 categorii, găsiți AICI.

5. Gustărele, fast food sau băuturi complicate pe bază de cafea

Gen moccacino, frapuccino și altele de genul ăsta. Nu mă prea pricep fiindcă nu beau cafea deloc. Sunt foarte bogate în zahăr, grăsimi nesănătoase și calorii goale. Principiul l-am explicat mai sus. Apă plată și ceaiuri, de preferință ceai verde. Cam asta trebuie să beți când vreți să slăbiți dar și în general.

6. Sucurile din fructe

Chiar dacă sunt naturale, deci sănătoase față de cele îmbuteliate, nu sunt cele mai indicate când vrei să slăbești. Fructele conțin o cantitate mare de fructoză așa că trebuie avută mare grijă cu ele în cura de slăbire. Iar, când sunt stoarse sau presate, ai nevoie de o cantitate mai mare de fructe decât dacă le-ai consuma ca atare. Așadar, mai multe calorii. Plus că, prin stoarcere sau presare, unele dintre calitățile nutritive ale fructelor se pierd, deci iarăși un dezavantaj. Cum spuneam și la punctul anterior, doar apă plată și ceaiuri ar fi bine să beți când vreți să slăbiți.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *