5 cele mai frecvente greșeli în cura de slăbire sau de ce nu slăbești chiar dacă mănânci puțin

Ții cură dar nu reușești să slăbești cât ți-ai dori sau te îngrași imediat la loc sau mai tare? Foarte probabil faci una sau mai multe dintre greșelile de mai jos, dacă nu chiar pe toate.

img_3524

1. Mănânci prea puțin

Înfometarea pare cea mai la îndemână soluție pentru oricine vrea să slăbească repede. Pe termen scurt poate funcționa dar imediat ce vei reveni la aportul caloric normal te vei îngrășa și mai tare. Când organismul primește mai puțin decât are nevoie, metabolismul se încetinește iar corpul intră în sistem de autoapărare și se apucă să-și facă rezerve. Adică orice prinde transformă în depozite de grăsime.

Ca să nu mai vorbim despre faptul că poți provoca dezechilibre metabolice grave și probleme de sănătate pe termen lung.

2. Nu mănânci ce trebuie

Mănânci împrăștiat și bagi în gură orice-ți pică-n mână atunci când ești înfometat(ă). Și, în general, la îndemână sunt alimente cu așa numitele calorii goale. Gen covrigei, chipsuri, biscuiței, fast food, mâncare cu aport caloric uriaș dar nutritiv foarte scăzut, spre deloc. Iar se va apuca organismul de făcut depozite, va avea și de unde, plus că ți se vor accentua pofta de dulce, sărat, de grăsimi și de mâncare, în general.

3. Elimini elemente esențiale pentru organism

Dacă nu-i dai organismului nutrienții de care are nevoie, apar diferite pofte pentru anumite gusturi și crește apetitul, în general. Am mai vorbit despre semnificația fiecărei pofte AICI. Deci vei mânca mai mult în general, eventual mai multe dulciuri. Pe lângă faptul că te vei îngrășa, vei intra și într-un cerc vicios, pentru că poftele și carențele se vor accentua și ele.

4. Nu te hidratezi

Pe de o parte, de foarte multe ori, setea e confundată cu foamea. Deci mănânci când, de fapt, ar trebui să bei apă. Soluția este să bei un pahar cu apă și să ai răbdare. Dacă, după jumătate de oră, încă îți mai este foame, mănânci.

Pe de altă parte, absolut fiecare celulă a corpului tău are nevoie de apă pentru a funcționa cum trebuie. În lipsa ei, toate procesele din organism sunt date peste cap. Deci și metabolismul.

Așadar trebuie să bei 2 litri de apă sau ceai pe zi.

5. Nu dormi suficient

Odihna este, de asemenea, esențială pentru organism și cu atât mai importantă în cura de slăbire. Ca și în cazul hidratării, lipsa ei provoacă dereglarea metabolismului, încetinirea arderilor și accelerarea procesului de formare a depozitelor de grăsimi, ca reacție de autoapărare a organismului.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *