5 alimente de care NU trebuie să te atingi dacă vrei să slăbești

Există o mulțime de diete pe piață și de nutriționiști. V-am mai spus opinia mea: orice cură de slăbire trebuie să fie echilibrată. Așa că vă sfătuiesc să nu vă apucați de niciuna care exclude oricare dintre elemente, proteine, carbohidrați sau grăsimi, și niciun caz de cele monoaliment sau care presupun înfometare.

Dacă nu reușiți să țineți cură de slăbire vă mai spun încă o dată: nu vă înfometați. În cel mai bun caz, rezultatele vor fi pe termen scurt și vă veți îngrășa mai tare după, când veți reveni la normal. Însă puteți să vă provocați dezechilibre majore în organism și chiar boli grave.

sursa: pinterest.com

sursa: pinterest.com

Dacă vreți să slăbiți, e suficient să nu vă atingeți de următoarele 5 alimente:

1. Mâncare foarte procesată

Simplitatea este cheia oricărei diete deci cel mai indicat este să vă întoarceți cât mai mult posibil la alimentele de bază, care să fie proaspete. Orice cumpărați de la supermarket conține foarte mulți conservanți. Este și logic din moment ce alimentele respective trebuie să reziste cât mai mult. Acestea, de cele mai multe ori, conțin calorii goale care doar că vor fi transformate de organism în depozite de grăsimi însă senzația de sațietate nu va fi de durată plus că organismul nu va primi nutrienții de care are nevoie iar carențele sale se vor traduce printr-o poftă de mâncare crescută sau pentru anumite gusturi: dulce, sărat, gras. Iar satisfacerea acestora nu vor face decât să agraveze problema și să vă facă să vă îngrășați.

În cel mai fericit caz, produsele despre care vorbesc conțin o cantitate mare de sodiu, conservant natural, care, însă, vă va face să rețineți apă și să vă umflați ca un balon.

2. Batoane de cereale

Da, știu, teoretic au multe fibre și vă ajută să slăbiți. Practic aportul de fibre trebuie să fie unul constant pe parcursul zilei pentru a avea efectul dorit, acela de reglare a tranzitului intestinal și de stimulare a digestiei. Mai bine mâncați un fruct, legume sau hummus, de exemplu.

3. Sucuri de orice fel

Chiar și cele făcute acasă, din fructe. Acestea sunt o sursă importantă de fructoză și trebuie să fiți atenți cu ele atunci când vreți să slăbiți. Chiar și un astfel de suc trebuie tratat ca o masă, din cele 5 recomandate pe zi. Așa că mai bine mâncați o gustare din fructe, veți primi astfel, pe lângă aportul de calorii și fructoză, și pe cel de fibre, lucru care nu se mai întâmplă când vorbim despre suc. Mai multe detalii despre cum se consumă fructele și legumele aflați AICI.

Și beți doar apă sau ceaiuri neîndulcite.

Desigur că de sucuri îmbuteliate nici nu se pune problema. NU, nici măcar cele din categoria fără zahăr. Efectul asupra organismului este același ca în cazul zahărului, de a solicita noi cantități de dulce, deci nou aport de calorii. Și așa ajungem la punctul 4.

4. Fără îndulcitori artificiali și produse dietetice care îi conțin

V-am descris deja pe scurt care este efectul lor. Explicațiile pe larg, oferite de profesorul Gheorghe Mencinicopschi, în care eu am mare încredere, le găsiți AICI, cu tot cu variantele sănătoase de înlocuire a zahărului.

5. Alcool

Alcoolul conține multe calorii dar, chiar și atunci când vorbim despre băuturi cu mai puține calorii, tot vorbim despre un aport care nici măcar nu vine cu o senzație de sațietate. Iar, când vrei să slăbești, numai de asta nu ai nevoie. În plus, organismul tău interpretează alcoolul ca pe o toxină pe care ficatul se va chinui să o elimine. Timp în care nu se va mai ocupa cu arsul grăsimilor, adică fix țelul curei de slăbire.

Iar tăria, în special, stimulează pofta de mâncare deci, în plus, veți mânca mai mult.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *