Fructul săptămânii. Întărește sistemul imunitar și, consumat corect, te ajută să slăbești

Am decis să vă prezint săptămânal câte un aliment, fie fruct, legumă, ceai sau orice altceva, care este atât de bun pentru sănătate și pentru siluetă, încât n-ar trebui să-l evitați sub nicio formă în dieta voastră. Asta pentru că am constatat că v-au plăcut postările anterioare pe acest tipar și pentru că este important să cunoașteți beneficiile fiecărui aliment dar și cazurile când nu ar trebui mâncat, pentru a vă fi mai ușor atunci când vă construiți dieta.

sursa: www.organicfacts.net

sursa: www.organicfacts.net

Și azi am ales portocalele, pentru că sunt foarte bune pentru sistemul imunitar, încetinesc procesul de îmbătrânire și fac pielea mai frumoasă, asta ca să dau doar câteva exemple.

De ce e bine să mâncați portocale

1. Încetinesc procesele de îmbătrânire

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți, îmbătrânirea fiind rezultatul proceselor de oxidare din organism dar și pentru că stimulează pielea să genereze colagen, cel responsabil pentru elasticitatea acesteia.

2. Sunt foarte bogate în nutrienți

O singură portocală îți asigură toată cantitatea de vitamina C pe care ar trebui să i-o dai organismului într-o zi, dar și vitamina A și B6, calciu, potasiu, magneziu, seleniu și fosfor.

3. Întărește imunitatea

Datorită acestui complex de nutrienți dar, în special, a conținutului ridicat de vitamina C. Știți deja de când erați mici că, iarna, mai ales dacă erați răciți, doctorul vă prescria și o cură cu vitamina C.

4. Efecte benefice asupra sistemului cardio-vascular

Reglează tensiunea arterială, în sensul că o scade, prin neutralizarea efectelor consumului excesiv de sare, reduce colesterolul, iar potasiul, vitamina C și colina din portocale ajută la menținerea sănătății inimii.

5. Ajută la menținerea acuității vizuale

Iar de asta sunt responsabili antioxidanții puternici, precum colina, zeaxantina şi carotenoizii.

6. Stimulează digestia

Pentru că sunt o sursă excelentă de fibre, despre care v-am mai spus că favorizează tranzitul intestinal. Așadar sunt bune și dacă vreți să slăbiți, cu același amendament ca în cazul tuturor fructelor: să le mâncați în prima parte a zilei, fără să le amestecați cu alte alimente și la distanță de 2 ore de orice altă masă. Trebuie însă consumate cu moderație fiindcă au o cantitate mare de fructoză.

7. Înfrumusețează pielea

O dată, prin stimularea producției de colagen. În plus, cremele pe bază de acid citric, pe care portocalele îl conțin din plin, hidratează pielea în profunzime, reduc inflamațiile iar vitamina A ajută la combaterea acneei. Iar despre efectul antioxidanților de a încetini procesul de îmbătrânire am vorbit deja.

Cum trebuie consumate portocalele

1. Dacă vreți să slăbiți

Așa cum spuneam și mai sus, cu moderație fiindcă au o cantitate mare de fructoză. Dimineața sau în prima parte a zilei, singure sau împreună doar cu alte fructe. Pot înlocui micul dejun sau să fie una dintre gustări, la 2 ore distanță de orice altă masă.

Indicat e să mâncați fructele ca atare nu sub formă de suc. O dată pentru că, prin stoarcere sau prin presare, se pierd o parte din calitățile nutritive. Pe de altă parte, aportul de calorii este mult mai mare dacă beți un pahar de suc decât dacă mâncați o portocală, asta pentru că e nevoie de mai multe fructe pentru a scoate sucul respectiv. E matematică simplă, până la urmă.

Și proaspete nu uscate sau confiate, asta pentru că veți mânca aceeași cantitate de fructoză dar concentrată într-o cantitate mai mică de fruct, deci veți mânca mai multe pentru a vă sătura.

2. Cu atenție dacă aveți diabet

Este adevărat că portocalele reglează nivelul de zahăr din sânge și că ajută la combaterea proceselor inflamatorii, cele responsabile cu dezvoltarea rezistenței la insulină, dar, așa cum spuneam și mai sus, au multă fructoză deci diabeticii trebuie să le mănânce cu grijă.

3. Contraindicații

Cei care suferă de boli renale și care urmează anumite tratamente pentru boli de inimă ce sunt incompatibile cu valoarea ridicată a potasiului din portocale trebuie să fie foarte atenți la citrice, în general. De asemenea, sunt contraindicate în cazul unei acidități crescute a stomacului sau dacă aveți reflux gastroesofagian.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

3 thoughts on “Fructul săptămânii. Întărește sistemul imunitar și, consumat corect, te ajută să slăbești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *