Listele cu alimentele DA și NU când vrei să slăbești

O spun de fiecare dată dar simt nevoia să repet: nu sunt adepta curelor de slăbire drastice, bazate pe înfometare sau pe eliminarea completă a vreunui element, gen fără grăsimi, fără carbohidrați, doar cu proteine sau mono-aliment. Pe termen lung vor duce la dezechilibre deci la probleme de sănătate și la încetinirea metabolismului deci la îngrășare combinată cu lipsă de energie.

Formula pe care o recomand eu este mișcare plus 5 mese pe zi, 3 principale și 2 gustări, formate din alimente bune și după câteva reguli destul de simple.

5

Iar când zic alimente bune e mai simplu să vă fac lista celor care vă ajută să slăbiți și a celor pe care trebuie să le evitați. Așadar DA și NU. Deci

1. Lista DA

  • Carne slabă (pui, curcan, vită, mușchi de porc etc)
  • Pește, în special somon, ton, sardine etc și fructe de mare
  • ouă
  • pâine, paste etc din făină integrală
  • hrișcă, năut
  • cereale integrale
  • urdă, bârză de capră, brânzeturi degresate
  • lapte degresat sau de migdale
  • iaurt simplu degresat
  • unt cu conținut redus de grăsime
  • fructe roșii (de pădure), mere, ananas, avocado, lămâi proaspete
  • cartofi roșii noi
  • orez brun, negru, roșu, basmati
  • migdale, alune, nuci crude și cu măsură
  • unt de arahide sau migdale, cu măsură
  • semințe de dovleac, in, pin etc
  • ulei de măsline extravirgin
  • legume, în special cele verzi, și leguminoase
  • zahăr brun, sucanat, steviozidă, miere dar nu în băuturi răcite, la peste 40 de grade devine toxică
  • ciocolată neagră
  • apă, ceaiuri, în special cel verde

2. Lista NU

  • Carne grasă
  • Fast food
  • Chipsuri, covrigei, pufuleți, biscuiți și orice alte ronțănele vă vin în minte
  • Patiserie
  • Pâine, făinoase, paste etc din făină albă
  • Brânzeturi și lactate grase
  • Iaurt cu fructe din comerț. Adăugați fructe în iaurt simplu degresat
  • Margarină
  • Maioneză și orice fel de sosuri
  • Orez alb
  • Cartofi albi
  • Băuturi îmbuteliate
  • Fructe dulci sau băuturi din acestea
  • Fructe deshidratate
  • Zahăr alb și dulciuri că zahăr alb și făină albă
  • Îndulcitori artificiali
  • Alcool

Ideea este să mâncați cel mai bine dimineața, când puteți băga și carbohidrații. Fructele se mănâncă separat, la distanță de 2 ore față de orice altă masă, în prima parte a zilei. La fel și orice altă idee de desert.

Sucurile, chiar și făcute din fructe și legume în casă, au calorii deci trebuie calculate ca orice alt aliment. De preferat e să beți doar apă și ceai, eu recomand verde.

Și respectați regulile de combinare a alimentelor pe care le găsiți AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *