Cum să te apuci de făcut mișcare. Ghid pentru sedentari fără speranță :)

Nu e niciodată prea târziu ca să te apuci de făcut mișcare. Pentru nimeni! Nu este doar pentru sportivi de performanță. Sportul nu este doar bun pentru sănătate dar poate fi chiar foarte distractiv. Sigur poți găsi ceva care-ți place și mai ales cei cu multă muncă de birou ar trebui să facă un minim de mișcare.

Da, știu că este o schimbare foarte greu de făcut dar nu este imposibil. Iată câteva metode ca să începi ușor, ușor să prinzi gustul. 🙂

1. Alege-ți ceva ce ți-ar plăcea

Există o sumedenie de forme de a face mișcare. Acum e la modă să alergi dar știu cât de greu e să te apuci de asta când stai deja de vreo 30 de ani pe canapea și-ți mai și place să fumezi. Dar există și alte lucruri de făcut pe lume: cursuri de dans într-o mie de variante inclusiv balet și ce femeie nu s-a visat măcar o dată balerină, arte marțiale, săli cu programe care mai de care mai variate, pole fitness, adică fitness la bară, care te poate ajuta și în alte activități plăcute :), înot, arte marțiale și tot așa.

2. Începe cu exerciții care nu-ți perturbă programul

Lipsa de timp este cel mai des motiv invocat pentru a justifica sedentarismul. Dar, de exemplu, când te uiți la TV, nu trebuie neapărat să stai scândură pe canapea. Poți, în același timp, să te și miști. Poți să faci exercițiile astea

Sau pe astea

3. 5 minute dimineața sau seara

Serios că nu este mare lucru. Începi încet și, când vei vedea cât de bine te simți, îți vei dori singur(ă) să faci mai mult. Antrenamentul de mai jos, de exemplu, nici măcar nu presupune să te miști. 🙂 Poate fi amuzant măcar și ca să încerci ceva nou.

Sau acesta, de 4 minute, mai dinamic și care te va și ajuta să slăbești.

4. Încearcă exerciții ușoare

Cum sunt cele din clipul de mai jos.

Durează doar vreun sfert de oră și pot fi făcute de oricine.

5. Mergi pe jos, urcă pe scări

Asta este, de fapt, prima schimbare pe care poți s-o faci. În loc de lift, ia-o pe scări și mai ieși la o plimbare de plăcere. Dacă mergi cu transportul în comun, coboară măcar cu o stație înainte. Nu e un efort enorm. Credeți-mă, dacă eu am putut, oricine poate. Sunt cea mai leneșă persoană din lume. :))

3

3 thoughts on “Cum să te apuci de făcut mișcare. Ghid pentru sedentari fără speranță :)

  1. De asemenea o trambulina in camera face minuni ptr sistemul limfatic si nu numai, o pot folosii copiii de la un an pana la 100+ si multe beneficii ale sanatatii,slabitului,multiplica eficienta exercitiilor,este ieftina,eu am dat 130 lei si nu ocupa deloc spatiu,se poate cand nu e utilizata,sub pat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *