5 arme împotriva celulitei. Inclusiv exemple de exerciții și meniu

Majoritatea femeilor se confruntă cu celulita. Spun majoritatea ca să nu exclud posibilitatea să existe vreuna şi să n-o fi cunoscut eu. Este posibil. Cele pe care le ştiu o au sau se luptă cu ea. Unele au câştigat bătălia. ATENŢIE, însă, războiul se duce constant. Celulita e un inamic în faţa căruia nu trebuie să oboseşti niciodată. Trist dar adevărat.

Şi femeile slabe au celulită

Femeile sunt predispuse la celulită. Asta e, genetic bărbaţii sunt construiţi altfel şi sunt norocoşi din punctul ăsta de vedere. Deşi vorbim despre depozite de grăsime sub piele, dacă slăbeşti nu înseamnă că scapi de celulită. Poţi fi slabă dar să mănânci prost iar, dacă nu te mişti, n-ai să faci nicio brânză. Cu alte cuvinte, războiul împotriva celulitei se duce, obligatoriu, pe mai multe fronturi: mănânci curat, ai un stil de viaţă echilibrat şi faci exerciţii fizice. Şi acum armele…

POZA NOUA INTREAGA

1. Apă, apă şi iar apă

Hidratarea este esenţială pentru organism. Fiecare celulă din corpul tău are nevoie de apă pentru a funcţiona corect. Pielea ta are nevoie de apă ca să-şi păstreze elasticitatea, muşchii tăi au nevoie de apă pentru a se tonifia. Nu înlocui apa cu sucurile. Pot să înţeleg că-ţi plac dar trebuie să bei apă şi nu doar de sete. Eu, de exemplu, îmi încep ziua cu o cană de 400 de ml de apă înainte de orice altceva. Apoi, pe parcursul zilei, am mereu apă cu mine. În plus, bând mai multă apă, vei constata că mănânci mai puţin.

Există diverse păreri cu privire la cantitatea optimă pe care trebuie să o bei. De la 2-3 L pe zi, până la 30 ml/kg corp. Bineînţeles că, dacă faci efort sau temperaturile sunt ridicate, trebuie să creşti şi consumul de apă.

2. Alimentele prietene şi Omega 3

Prăjelile nu au ce căuta în viaţa ta. Nici alimentele de tip fast food, ronţănelele de orice fel, cărnurile procesate, excesul de zahăr rafinat şi sare, băuturile carbogazoase. Nu este atât de groaznic pe cum pare la prima vedere. De exemplu, consumă pâine integrală în loc de albă. Dar cu măsură.

Mai am, însă, o veste proastă. Fumatul, cafeaua şi alcoolul nu ajută deloc. Dimpotrivă. Dar, dacă vei compensa cu muncă şi disciplină alimentară, poţi să-ţi permiţi şi câte un viciu.

Fructele roşii (afine, coacăze, zmeură) sunt surse ideale de antioxidanţi, bananele stimulează circulaţia şi împiedică retenţia de lichide, citricele şi ananasul stimulează producerea de colagen prin conţinutul mare de vitamina C. Fructele şi legumele sunt, în general, o sursă foarte bună de fibre. Atenție, însă, de preferat este să consumi fructele în prima parte a zilei şi nu împreună cu alte alimente.

Şi, în sfârşit, o veste bună. „Grăsimea” nu este întotdeauna un lucru rău. Acizii graşi esenţiali Omega 3 ajută la diminuarea aspectului „coajă de portocală”, reduc procesele inflamatorii şi oxidante din organism, încetinesc procesul de îmbătrânire şi o mie de alte efecte benefice pe care le afli la prima căutare pe internet. Cele mai la îndemână surse de Omega 3: somon, ton, macrou, sardine, hering dar şi nucile de orice fel şi seminţele de in. Atenţie, nucile să fie crude sau coapte. Cum spuneam: prăjelile n-au ce căuta în viaţa ta.

Găsiți AICI un meniu complet, pentru o zi, ca să vă dați seama cam cum ar trebui să mâncați ca să combateți celulita.

3. Nu sări peste micul dejun

Este cel mai important aliat al tău. Un mic dejun consistent îţi dă energie pentru toată ziua. În plus, dacă sari peste el, vei ajunge înfometată peste zi şi vei mânca tot felul de tâmpenii pe care nici nu vei avea timp să le consumi.

4. Muşchii puternici nu suportă celulita

Cel mai mare inamic al celulitei este sportul. Fără mişcare, n-o să scapi de celulită oricât ai fi de slabă sau în câte tratamente scumpe ai investi. Ăsta este crudul adevăr şi oricine îţi spune altceva fii sigură că te minte. Iar mişcarea trebuie concentrată în două direcţii:

  • reducerea grăsimii – prin antrenamente de tip cardio (alergare, bicicletă, sărituri etc)
  • dezvoltarea masei musculare – nu vorbesc aici să arăţi ca un culturist ci de tonifiere. Muşchii puternici nu suportă celulita în jurul lor. Şi aici vorbim despre exerciţii de forţă specifice pentru tonifiere. Poţi lucra cu greutăţi mici şi folosindu-te de greutatea propriului corp.

Și iată și un exemplu de antrenament eficient împotriva celulitei.

5. Creme, masaje şi tratamente corporale

Există creme (geluri) care stimulează circulaţia limfatică şi sangvină care te vor ajuta să îmbunătăţeşti aspectul şi elasticitatea pielii. La fel şi anumite masaje şi tratamente corporale. Găsiți pe acest blog câteva recomandări dintre cele testate de mine.

One thought on “5 arme împotriva celulitei. Inclusiv exemple de exerciții și meniu

  1. Apa consumata ca si cum ai bea tuica,sa se asimileze de catre organism,degeaba bem 10 l pe zi daca ii eliminam la baie,facem exact fix pix,super sursa de omega 3 este ficatul de cod,se gaseste in supermarket la conserva,contine 98% ficat de cod in ulei propriu,la fel de bun,bestial in combinatie cu vit C-lamaie, nucile,semintele consumate dupa ce sunt lasate in apa pe timpul noptii,ptr trezirea enzimelor din ele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *