Care sunt înlocuitorii sănătoși și gustoși pentru zahăr. LISTĂ și toate explicațiile

Ați auzit, cu siguranță, de nenumărate ori, și am mai explicat și eu, că zahărul nu doar că îngrașă dar este și nociv pentru sănătate iar asta fiindcă are legătură cu declanșarea diabetului, probleme de vedere, de circulație, cu inima, lipsa de energie, oboseala sau diminuarea memoriei și a puterii de concentrare, strică dinții fiindcă mărește aciditatea din gură chiar și de 100 de ori și spală efectiv mineralele din smalț. În plus, zahărul, în combinație cu saliva, se transformă într-un fel de gel care rămâne lipit de dinți favorizând formarea plăcii bacteriene.

Mai mult, zahărul nu te satură ci chiar mărește pofta de mâncare. Iar explicația este că zahărul vine și cu 4 kcal la fiecare gram dar, pentru a fi arse aceste calorii, organismul are nevoie și de vitamine, magneziu și crom, explică profesorul Gheorghe Mencinicopschi în cartea sa “Revoluția în bucătărie”. Așa că le va “mătura” din altă parte și îți va cere altele în loc. Bineînțeles că tu vei mânca ce ai la îndemână.

sursa: pinterest.com

Înlocuitorii sănătoși

1. Glucoză și fructoză

Adică să vă luați zahărul din cereale și legume sau fructe, aveți AICI o listă cu fructele cele mai bogate în zahăr ce pot fi folosite inclusiv la rețete de prăjituri.

2. Zahăr brut
3. Sucanat
4. Steviozidă
5. Miere

Trebuie însă să fiți atenți că mierea devine toxică la peste 40 de grade Celsius, deci nu o adăugați în băuturi fierbinți.

Îndulcitorii artificiali îngrașă, pe lângă alte efecte nocive

Tot doctor Menci explică foarte bine că îndulcitorii sintetici dau senzația de dulce dar organismul așteaptă și acele 4 kcal/g. Când nu le primește, mecanismul de autoreglare al creierului cere sistemului digestiv să le ia din alte alimente (gen pâine, orez, cartofi) doar că va lua mai mult de atât și va avea și tendința de a face depozite, simțindu-se practic atacat. Ca să nu mai vorbim despre alte elemente sintetice pe care le conțin și care sunt dăunătoare, unele bănuite ca fiind chiar cancerigene. Deci băuturile și alimentele ieftine fără zahăr dar cu îndulcitori artificiali pot fi chiar mai nocive decât zahărul. Adăugând că te și îngrașă, deci până la urmă ai făcut mai mult rău decât bine.

Care e măsura potrivită

Totul în viață este despre măsură, limita peste care încep să se producă dezechilibre în organism. În cazul zahărului, limita maximă este echivalentul a 3 lingurițe pe zi. Și, de preferință, evitați zahărul rafinat.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.