Ce fac eu ca să mă relaxez și să evit să-mi fac inutil nervi

Vă spun sincer mie îmi este din ce în ce mai greu să mă detașez de problemele cotidiene, pentru că de asta este nevoie pentru ambele scopuri descrise anterior. Am găsit, însă, câteva metode de a mă calma și de a mă reface psihic și vi le împărtășesc și vouă, poate vă ajută. Iată-le.

1. Bătăile

Adică antrenamentele specifice sporturilor de contact. V-am mai spus că fac asta o dată pe săptămână în mod uzual, mai des în concediu fiindcă am mai mult timp și îmi pare rău că, în rest, programul nu-mi permite să le fac mai des.

Este metoda care mă relaxează cel mai tare și-mi dă forța necesară de a depăși orice problemă cu mai mult calm. Din acest motiv am și pus-o prima. Asta pentru că acest tip de sporturi presupun concentrare maximă. Dacă nu te gândești numai la ce faci, nu-ți iese ce ai de făcut, în cel mai bun caz. În general, însă, ți-o iei. :)) Oricât de preocupată aș fi de ceva, după ce-mi scapă doi pumni cineva, eventual în față, imediat îmi revine concentrarea. :))

Nu vă speriați: lucrurile nu sunt atât de dramatice. :)) Nu mă lovește nimeni cât să-mi zgâlțâie creierii în cap. Dar e suficient cât să mă facă să mă concentrez. Sunt antrenamente foarte dinamice, presupun mișcări diferite, combinații pentru care trebuie să te concentrezi ca să le execuți în ordinea în care ți s-a spus, nu faci prea mult timp același lucru și ideea este să mărești viteza constant, deci nu apuci să faci ceva din automatism și să-ți zboare gândul la altceva. De asta le prefer față de orice alt tip de antrenament.

2. Baie în cadă cu spumă și arome

Aaaaa, aș putea sta în cadă cu orele. Indiferent cât sunt de ocupată, măcar o dată pe săptămână fac o baie luuungă în cadă, cu spumă, arome și tot tacâmul. Iar apoi dorm dusă, ceea ce pentru mine e mare minune, în ultimul timp.

3. Îmi satisfac din când în când câte o mică plăcere

Da, mult timp mă concentram doar la responsabilitățile mele. Am ajuns, însă, la un moment dat, într-un punct în care cedam nervos. Și mi-am dat seama că ziua de mâine nu e garantată. Așa că e în regulă să-mi fac o bucurie, din când în când, fără să mă preocup că, eu știu, cu banii ăia aș putea plăti o factură sau în timpul ăla aș putea să pregătesc un articol în plus pentru blog sau să găsesc ceva mai interesant pentru emisiune etc. Așadar vorbesc fie de cumpărat ceva care îmi place, fie pur și simplu să mă opresc din nebunia cotidiană și să-mi fac timp pentru mine.

Cu vârsta am înțeles că dacă nu mă consider eu importantă pentru mine, nimeni nu mă va vedea așa. Și că orice om trebuie să se mai și bucure de viață. Numai când ești foarte tânăr trebuie să-ți permiți aroganța să te comporți ca și cum ai tot timpul din lume la dispoziție. 🙂

4. Ignor mult

Ajungem acum la partea cu managerierea conflictelor. Unele atitudini, care vor să te atingă, trebuie ignorate. Important, în orice moment, este să nu-ți uiți scopurile și să nu te lași deturnat(ă) de la ele. Cum spun americanii: “keep your eye on the ball”. Orice situație care are potențialul să te scoată din minți trebuie evaluată în raport cu scopul tău, oricare ar fi el. Mai este o expresie: “demisia și divorțul nu se dau niciodată la nervi”. 🙂 Cumpănește-ți bine reacțiile. Scopul tău trebuie să fie mai important decât orgoliile de moment.

Multe atitudini de fapt exact asta urmăresc: să te deturneze de la scopul tău. Evitarea stresului și protejarea nervilor proprii poate fi scopul în sine. E important să evaluezi omul de la care vine acțiunea care te enervează. Pune preț pe acțiunile tale.

5. Spun ce mă deranjează

Pe de altă parte, sunt și situații în care sănătatea psihică presupune să reacționezi. Dacă ceva m-a deranjat sau supărat foarte tare și nu doresc să mai întâmpin atitudinea respectivă, în niciun caz nu voi alege atitudinea decenței și a plecatului cu capul sus. Adică de ce să mă supăr doar în sinea mea și celălalt să stea liniștit și nederanjat? Ba să fie măcar puțin deranjat. Spun ce am de zis, mă eliberez și mă împac eu cu mine că am punctat ipocrizia, ticăloșia, mârlănia etc și faptul că nu mă las călcată în picioare.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.