4 greșeli banale pe care le faci în timpul mesei și care te îngrașă

Problema asta cu îngrășatul sau că nu reușești să slăbești chiar dacă nu te îndopi nu este chiar atât de simplă. De foarte multe ori, greșelile pe care le faci de ai aceste probleme sunt atât de banale încât nici nu-ți vine să crezi că de la atât ți se trage.

Desigur că există și oameni cu un metabolism foarte intens care vor spune mereu că tot ce se scrie despre nutriție e o prostie. Mai ales la tinerețe se întâmplă asta. 🙂 Ei, însă, nu reprezintă regula. Foarte multe persoane spun că se îngrașă numai cât se uită la mâncare. Și nu toți mint.

sursa: pinterest.com

sursa: pinterest.com

Pe cei cu un metabolism mai lent, procesele metabolice se încetinsc oricum odată cu vârsta, cei cu tendință de îngrășare, pe cei care nu au de dat jos prea multe kg dar nu reușesc să se țină de o cură de slăbire sau care pur și simplu nu pot să se abțină de la dulciuri sau alte alimente care îngrașă, îi va ajuta mult să se lupte cu problema și să slăbească dacă aplică o serie de trucuri atunci când mănâncă. Pentru că la fel de important precum CE mănânci este și CUM mănânci.

4 greșeli frecvente care se fac în timpul mesei

1. Mănânci prea repede

În afară de faptul că-ți afectează digestia, sfârșești prin a mânca mai mult decât ai nevoie de fapt, pentru că durează o vreme până când senzația de saturație este percepută de creier. De cele mai multe ori, asta se întâmplă și din cauza faptului că mâncați pe fond de foame avansată.

Soluția, în primul rând, este să vă organizați să mâncați puțin și des, ca să nu mai ajungeți la foamea chinuitoare despre care vorbeam. În plus, pentru digestie, e important să mestecați pe îndelete hrana pentru a se amesteca bine cu salivă. Așadar, nu vă grăbiți. Garantat veți mânca mai puțin.

2. Îți pui prea mult în farfurie

Am mai discutat despre faptul că există o tendință subconștientă, de cele mai multe ori rămasă din copilărie, de a termina tot din farfurie. Pune-ți mai puțin și mănâncă încet, așa cum spuneam la punctul anterior. Poți oricând să te ridici să-ți mai iei o porție.

3. Bei apă imediat după masă

Obicei care, din păcate, este extrem de răspândit. Dovadă că, la multe restaurante, îți dau din partea casei și un pahar de apă lângă mâncare. Profesorul Gheorghe Mencinicopschi spune că acest obicei îngreunează digestia.

Corect este să bei un pahar sau două cu apă cam cu jumătate de oră ÎNAINTE de masă. Asta te va ajuta să mănânci mai puțin, mai ales că, de foarte multe ori, avem senzația că ne este foame când, de fapt, ne este sete. Știu că pare greu de crezut dar le confundăm.

După masă, trebuie să aștepți o oră și abia apoi să bei un pahar de apă care, de această dată, va avea efecte benefice asupra digestiei în sensul că va înlesni absorbția nutrienților, va previni constipația și va ajuta fibrele să pătrundă mai ușor în sistemul digestiv.

Dacă chiar nu te poți abține o oră, bea ceai.

4. Mănânci în timp ce faci și altceva

Te uiți la TV, scrii la calculator, faci ceva pe telefon etc. Aceste activități îți vor ține creierul ocupat și, așa cum spuneam și mai sus, senzația de sațietate nu vine din stomac ci de la creier.

Pe de altă parte, concentrându-te la altceva, nici nu-ți vei da seama când te-ai săturat și vei ajunge să mănânci mai mult din inerție. Dacă o faci pur și simplu din plictiseală, cu atât mai rău.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *