8 alimente care detoxifiază și reglează digestia. Plus cură de detoxifiere care te și ajută să slăbești

Când vine vorba despre detoxifiere, părerile doctorilor și ale nutriționiștilor sunt împărțite. Unii spun că e o prostie, alții, dimpotrivă, că este absolut necesară pentru organism.

sursa: pinterest.com

sursa: pinterest.com

Profesorul Mencinicopschi, de exemplu, în care eu am mare încredere, spune că aditivii din mâncare, viciile și poluarea duc la acumularea de toxine în organism și că trebuie să facem o cură de detoxifiere dacă avem următoarele simptome:

  • Stări de oboseală, somnolență, trezit greu dimineața
  • Anxietate, depresie, nervozitate, probleme de concentrare
  • Depuneri albicioase pe limbă
  • Materii fecale puternic mirositoare
  • Poftă de dulce, sărat, condimentat, gras
  • Probleme de digestie și tranzit intestinal
  • Probleme de greutate
  • Acnee, piele iritată și lipsită de elasticitate, celulită, păr casant și lipsit de strălucire

O primă soluție este introducerea în alimentație a alimentelor care au proprietăți de detoxifiere. Partea bună este că acestea ajută la îmbunătățirea digestiei deci nu vă faceți niciun rău dacă le consumați în cantități mai mari și mai des. Ba dimpotrivă.

8 alimente care detoxifiază și îmbunătățesc digestia

  • Sfeclă
  • Ghimbir
  • Lămâi
  • Grepfrut
  • Măcriș
  • Varză
  • Ananas
  • Asparagus

În aceeași idee, puteți încerca și cura de 3 zile de detoxifiere a profesorului Gheorghe Mencinicopschi. Va avea ca efect și pierderea câtorva kg, 3-4, în funcție de metabolismul fiecăruia.

Ziua 1

Mic dejun: Suc din 2-3 grapefruit-uri în care puneţi o lingurinţă de spirulină, pe care o cumpărați de la farmacie. O ceaşcă de ceai de plante, cu miere.

Prânz: O salată mare din castraveţi, roşii, ardei roşu, ardei galben, ţelină, morcovi, ridichi, broccoli şi multe frunze de pătrunjel, cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie plus un pahar de suc din 2 portocale, 1 măr, 2 morcovi, 1-2 cm de rizom crud de ghimbir, tulpină de ţelină.

Cină: o salată din sfeclă roşie, ceapă, usturoi, untişor, salată, andive, mentă, cu ulei de măsline plus un suc făcut la blender dintr-o jumătate de ananas proaspăt şi o felie de pepene galben.

Ziua 2

Mic dejun:150 ml de iaurt, magiun de Topoloveni şi 300 de ml de apă plată cu zeama de la o jumătate de lămâie.

Gustare: Făcută la blender din: 2-3 morcovi, jumătate de tulpină de ţelină, jumătate de lămâie verde, 5-6 miezi de nucă, o ceşcuţă de stafide. Amestecul îl diluați cu apă plată.

Prânz: Salată de seminţe crude de dovleac, de floarea soarelui, morcov ras, ardei roşu şi galben, roşii, ridichi, rondele de ţelină, cu vinegretă obţinută din ulei de măsline cu zeamă de lămâie, plus un ceai de mentă.

Gustare: o banană şi un suc făcut la blender din 2-3 piersici sau nectarine, o legătură de mentă proaspătă, o linguriţă de magiun de Topoloveni.

Cină: Legume la grătar, roşii, ardei, fenicul, dovlecei, ciuperci, ceapă, vinete, cartofi dulci. Se pot stropi cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie.

Ziua 3

Mic dejun: Salată de fructe din pere, mere, struguri, ananas, mango. Iaurt natural cu o linguriţă de fulgi de ovăz şi magiun de Topoloveni, plus o ceaşcă de ceai verde, neîndulcit şi un pahar de suc la blender din 1-2 pere, o ceaşcă de zmeură şi una de căpşuni.

Prânz: Supă rece din roşii, ceapă, usturoi, castraveţi, andive, pătrunjel frunze şi rădăcină, morcov, piper negru, toate măcinate, cu pâine integrală, plus ceai verde, neîndulcit.

Gustare: un fruct proaspăt (măr, pepene, cireşe, pară, zmeură etc.)

Cină: Paste din grâu dur preparate “al dente”, cu ulei de măsline şi sos pesto cu busuioc. Mai puteți mânca și puţină brânză proaspătă, cu seminţe de pin, cu salată din ardei, roşii, ceapă, usturoi cu ulei de măsine şi zeamă de lămâie verde.

Dacă v-a plăcut articolul vă puteți abona la blog ca să nu le pierdeți pe următoarele sau dați like la pagina mea de Facebook unde găsiți și alte articole, zic eu, interesante din categoria nutriție-mișcare-sănătate-viață. Antrenamente video găsiți pe canalul meu de YouTube la care, de asemenea, vă invit să vă abonați. Și mă găsiți și pe Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *