Lista alimentelor care taie pofta de mâncare

Cel mai greu, când ții cură de slăbire, e să te lupți cu foamea. O poftă de mâncare prea mare poate fi rezultatul obișnuinței sau poate indica o carență în organism, la fel ca și pofta pentru un anumit gust: sărat, dulce, gras etc. Pentru această a doua posibilitate, citiți articolul de AICI despre semnificațiile fiecărei pofte și soluțiile bune de contracarare. Pentru că nu, să mănânci dulce când ai poftă de dulce sau sărat când simți nevoia nu va face decât să adâncească acea carență și, deci, să agraveze problema.

sursa: ravishly.com

sursa: ravishly.com

Dacă vorbim doar despre faptul că trebuie să vă obișnuiți cu o cantitate mai mică de mâncare, soluția este să le mâncați pe acelea sățioase, care țin de foame mai mult timp, și care vă taie pofta de mâncare. Iată 10 exemple:

1. Ciocolata neagră

Este foarte sățioasă și cu o cantitate mică nu mai simți nevoia de altceva destul timp. Să aibă, însă, min 70% cacao.

2. Cartofii dulci

Gătiți cum trebuie, adică fierți sau copți apoi lăsați la răcit, cartofii chiar te ajută să slăbești și stimulează digestia pentru că, prin acest proces de încălzire/răcire, amidonul se transformă în amidon rezistent care funcționează ca o fibră alimentară.

3. Urda

Foarte sățioasă și plină de aminoacizi care ajută la creșterea masei musculare, urda este un aliment care poate fi mâncat fără niciun stres la orice oră.

4. Ouăle

Bogate în proteine, ouăle sunt nu doar sățioase dar va dura mult până când organismul le va metaboliza deci țin și de foame.

5. Avocado

Un fruct plin de nutrienți, fiind foarte bogat în grăsimi bune, este nu doar sănătos dar și foarte sățios. Și nici nu poți mânca foarte mult.

6. Migdalele și toată gama de nuci

Foarte bune și foarte sănătoase, trebuie însă avută grijă la cantități fiindcă sunt bombe calorice. O gustare de 40 de grame de migdale/alune/nuci etc îți va ține de foame între mese, va stimula metabolismul și-ți va aduce aportul necesar de grăsimi sănătoase.

7. Ovăzul

Sub formă de fulgi, de preferat, combinat cu lapte degresat sau de migdale, ovăzul este excelentă sursă de fibre și ține foamea sub control.

8. Fasolea

Foarte sățioasă, sursă de fibre dar și de proteine vegetale.

9. Năutul

Copt, sub formă de hummus sau în orice altă variantă, năutul ține de foame mult timp și face minuni asupra digestiei.

10. Carnea slabă

E cea mai bună soluție, din punctul meu de vedere, când te apucă foamea. Piept de pui, curcan, ba chiar carne de porc, atâta timp cât e slabă, adică mușchi, gătită la grătar.

One thought on “Lista alimentelor care taie pofta de mâncare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *